Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Průkaz na zabití šaška

Bráška má dva dny starej řidičák.

konečně nastala chvíle, kdy má můj bratříček řidičák. dva dny už mu v peněžence trčí další legitka s přiblblou pasovou fotografií. měl jsem trochu strach, že papíry nezvládne udělat. je disgrafik, dislektik, diskalkulik a nevím co ještě, ani teď nevím, jestli ty slova píšu tak, jak se psát mají. kromě poruchy soustředění je taky línej jako ... jako já. do učení se tedy moc nehrne.

plánovaný okruh vyhlídkové a testovací jízdy byl jasný. na Vyžlovku, do Jevan a lesem zpátky na Vyžlovku a domů. ve dvě hodiny odpoledne zvonil za dveřmi s tím, že stojí blbě, tak ať pohnu.

bylo mi hned jasné, jakým dopravním prostředkem hodlá bratr náš výlet uskutečnit. před domem stál, podotýkám velmi pěkně zaparkovaný, vůz značky Škoda Felicia GLXi r.v. 1997, tedy motorizace 1.3 MPi. pamatuji si, když otec tohle auto přivezl, přesedlal do něho z Škody Favorit a prohlásil, že to je uplně něco jinýho, že to je stříkačka a jede to jako drak.
auto je motoricky velmi zachovalé, motor pravděpodobně nebyl nikdy vytočen na více než 3500 rpm, čímž pádem je motor jako nový, nicméně plný pavouků a auto tím pádem nejede. uvnitř není místo ani na jednu dospělou osobu, přičemž o jízdních vlastnostech vozidla se nedá diskutovat. vše je umocněno absencí serva a kriticky podhuštěnými pneumatikami, zvláště pak levé přední, která uchází. těžiště auta...marně hledám, dejme tomu, že ho auto nemá vůbec;)) písmenka GLX znamenají zrcátka v barvě, jiné potahy sedaček, a snad vyhřívané zadní okno? myslím, že to má i tempomat na stěrače, který mi kupodivu chybí v hondě, která je ale ještě o 3 roky starší a jinak předčí Felicii absolutně ve všem.

usedli jsme do filcky f plný palbě.
já 198 cm lehká váha, bratr 196 cm a 123 kilogramů + cca tříkilové džíny, dvoukilový svetr a pětikilové farmářky velikost 49, ve kterých se jal řídit vozidlo útlých rozměrů. bratrova pozice za volantem připomínala posez v motokáře, kdy nejvyšším bodem je současně hlava řidiče a jeho kolena, mezi kterými je hluboko posazen volant. asi jako když si dospělej chlap sedne na pekáč a jede po sněhu z kopce. já jsem neseděl o moc lépe, pouze absence volantu mi umožnila přecijen více možností pohybu.

vyjeli jsme. rozjezd bravurní, zatáčka na hlavní a už jsme frčeli. bratr překvapivě mlčel. "hlavně mi do toho nekecej.." no dobře, jak chceš. ještě než jsme dojeli k Černokostelecké, málem jsme srazili ženskou s kočárkem, ale jinak paráda. řazení bez problému, práce se spojkou v zatáčce do kopce trochu pomalejší, ale dobrá. volantem točit umí. podle bratrovy filosofie kdo zvládne need for speed, zvládne i tohle.

držení volantu mě zaujalo. představte si ciferník hodin. levou ruku má brotha naprosto nepochopitelně na 13. hodině, pravou ruku pak někde okolo 17. hodiny. když jsem se tázal, zda ho to učil pan Pátek takhle držet, jako prase kost, dostalo se mi rázné odpovědi, ať neseru, že mu to tak vyhovuje. 1:0 pro bráchu.

na Černokostelecké byla nuda, padesátkou pěkně až na Vyžlovku, kde jsme sjeli a pokračovali lesem na Jevany. přišly trochu zatáčky, do kterých není moc vidět. projížděli jsme každou z nich 40 km/h, což způsobilo, že mi došla trpělivost.

"hele šlápni na to trochu, jeď těch padesát. je to sice filcka ale tohle nebude problém."

"seš zase chytrej vole. co když tam něco vyskočí? to to jako přejedu nebo co?"

bratr zvyšuje na 2:0.

v Jevanech mě napadlo oťuknout si brothovy reakční schopnosti, tedy smrtonosnej delay mezi "vidim dědka jak skáče" a "zabil jsem toho dědka."
nastínil jsem bráškovi můj plán. "hele, až řeknu šašek, tak začneš brzdit a to bez toho, že by se zablokovaly kola. jde mi o rychlost reakce a o to, jak brzdíš." brácha souhlasil.

vyjeli jsme z Jevan, brácha řešil něco o té ucházející pneumatice. dostali jsme se mezi pole, za námi nejelo nic a ani před námi nic nebylo.

"šašek!"

...

k mému údivu se nic nestalo. kromě toho, že jsme přejeli šaška se nestalo vůbec nic.

"hele, neměls náhodou brzdit?"

"ty vole a jó, šašek..."

brácha zabrzdil. šašek asi 200 metrů za námi, a to jsme jeli 70 km/h.

"no tak teď už brzdit nemusíš, leda že bys ho šel z tý silnice seškrábat."

jeli jsme dál. při návratu na Vyžlovku bratr dobře zastavil na stopce. za námi kupodivu zastavil cyklista, o kterém jsem si myslel, že nás prostě objede stopka nestopka. brácha šlápl na plyn a cyklista na šlapku. chyba lávky. cyklista, vědom si toho, že si může čuchnout vůně 1.3 MPi, zastavil asi půl metru za námi s tím, že se rozjede současně s bráchou. bráchovi to chcíplo. stopka je trochu do kopce. vzhledem k tomu, že cyklista měl co dělat, aby se tam nenatáh ještě když brácha po chcípnutí zcouval asi metr zpátky. no za břicho jsem se popadal, což se zase nelíbilo brůdrovi, takže na mě začal řvát ať se mu nesměju a podobný.

v pořádku jsem dorazil domů. musím říct, že na to, že má bratr papíry dva dny to byl krásnej výkon. jel krásně, 2:0 si mě vychutnal a kromě toho chcípance neměl jedinej problém. "Pátek má dýzla vole, tam to nechcípne, tam to jede samo!" ... jistě. pan Pátek má sice dýzla, nicméně spojka je tam spíš na parádu a jednička se řadí div né dozadu.

celkově jsem byl tedy velice spokojen, je vidět, že v bratříčkově případě autoškola nebyla jen trenažérem, který ho naučí ovládat stroj, ale i průpravou k tomu, aby se na silnici choval slušně. má sice závodnický sklony, jako každej, nicméně když se nachytá, hned podotkne že: "nejsme na závodní dráze." jak říkal pan instruktor. 

Autor: jakub dvořák | pátek 2.5.2008 9:49 | karma článku: 13,63 | přečteno: 1266x
  • Další články autora

jakub dvořák

Křesťanství v ČR nechceme

Protože když nechceme islám, neměli bychom zapomínat na vlastní minulost. Žejo, komunisti a inkvizitoři?

16.1.2015 v 21:12 | Karma: 16,69 | Přečteno: 2222x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

Zvýšení DPH Čechy na nákupy do ciziny nevyhnalo, tvrdí Kalousek

Kdo touží po hluboké ekonomické úvaze, tak to ani neotvírejte. Pouze mne zaujal jeden příspěvek...

11.7.2012 v 8:32 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1221x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

Necháme se terorizovat??

Nesmyslné ekologické daně, ekoterorismus a papalášství nenažraných, sobeckých primitivů mě už dlouho štve, ale tohle je už na pováženou.

9.5.2011 v 8:10 | Karma: 35,92 | Přečteno: 2496x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

Jedinej, kdo šlápnul pořádně vedle, je idnes.cz

Jak si vůbec můžete dovolit házet vinu na někoho jinýho? Laskavě si přečtěte, co jste poslední dny psali, a uvědomte si, na základě čeho jste sesmolili takový kraviny.

22.4.2011 v 8:30 | Karma: 30,84 | Přečteno: 2831x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

6A6 6666

Exkluzivní registrační značka, nebo jenom rudá závist, bledá tváři? Byl snad někdo znevýhodněn, když tuhle značku dostal synáček úřednice? O co byl připraven? Jakou přidanou hodnotu má "pěkná" kombinace čísel?

19.4.2011 v 8:30 | Karma: 17,43 | Přečteno: 2398x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Fico je mimo ohrožení. Pellegrini: Na hovor o uklidnění situace nedozrál čas

19. května 2024  11:06,  aktualizováno  11:59

Na jednání stran k uklidnění situace na Slovensku patrně nedozrál čas, uvedl zvolený prezident...

Česku dnes hrozí krupobití a lokální bouřky, přívalové srážky už ne

19. května 2024  11:04

Přímý přenos Na většině území Česka se dnes odpoledne a večer mohou objevit bouřky s kroupami a silnými dešti....

Na trhaviny pro Ukrajinu přispěli Češi téměř komplet, sbírka na vrtulník vázne

19. května 2024  10:29

Nadační fond pro Ukrajinu známý jako Dárek pro Putina od jara 2022 vybírá prostředky pro obranu...

VIDEO: V Londýně hořel autobus. Hasiči požár zvládli až po více než hodině

19. května 2024  10:09

Pět hasičských vozů a třicet hasičů zasahovalo v sobotu odpoledne v Twickenhamu na jihozápadě...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3111x
jsem svobodný člověk. chci říkat, že svoboda je důležitá, avšak né na úkor svobody někoho jiného.