Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vypadá zásah dopravní policie v civilním autě?

Honička jak z americkýho filmu, řekl by si každý, kdo by se ocitl v mojí situaci.

na silnici se občas přihodí něco, co se Vám vryje do paměti. mezi tyto patří i zážitek s dopraváky v civilním autě.
následující odstavce se odehrály loni na jaře, přibližně v tuto dobu. auto, které mám dnes, jsem měl tehdy ještě krátce. vyrazili jsme si s bratrem na projížďku. plánovali jsme dojet z Říčan na Vyžlovku, sednout na kolu a poklábosit o novým autě a o všem možném.

vyjeli jsme. bylo odpoledne, krásné počasí, vedro, prach, špína a škrábance (znáte to z photoshopu, ne?;) již v Říčanech před námi jela jiná Honda, takovej ten nosorožec rádoby off-road. paní uvnitř jela v klidu, padesátkou tak, jak má. po cestě na Vyžlovku si moc vyskakovat nemůžete, všude je padesátka, cesta trvá asi patnáct minut. paní jela stále před námi, stále slušnou padesátkou.
do obce Vyžlovka vyjíždíte strmý kopec, kde je devadesátka asi na tři sta metrů. rozjeli jsme se na devadesát a to se stalo paní v Hondičce osudným. nahoře na kopci, již v obci, místo aby brzdila na padesát, pouze nechala auto zpomalovat motorem, který to ale s brzděním nijak nepřeháněl a tak vjela do obce asi sedmdesátkou. prásk. osud. policie.

nic jsme netušili. projeli jsme kolem pizzerie a odbočili doprava, jako na Jevany. to se jede kolem Gottlandu, takovýho baráku co celej svítí i v noci, a kde vzniklo muzeum Karla Gotta.

akce začala. po rovince ve vesnici se na mě nalepila červená oktávie. snažila se mě předjet, dělala psí kusy, z čehož jsem usoudil, že je to nějakej idiot, co si potřebuje honit ego na vesnici, kde lítaj děti. nicméně - počkal jsem, až bude možnost mu uhnout a uhnul jsem. ještě jsem se podíval, co to bylo za pako. dám ruku do ohně za to, že tam seděl obyčejnej týpek v červenym triku.

oktávka byla mezi námi, mezi paní v Hondě a mnou a bratrem v Hondě. asi se jí mezi dvěma japonci nelíbilo, pořád šlapala na všecky čtyři koncernový válce a jela metr za nosorožcem. to už jsem nevydržel a jal se blbečkovi ukázat, zač je toho loket. nalepil jsem se mu na zadek taky.

před Gottlandem oktávka zkusila štěstí, nic, až na podruhé předjela. a teď ta facka -

než jsem stačil říct "hajzle", z oktávky trčela plácačka a stáli jsme. oktávka, Honda a Honda. z oktávky vyskočili tři policisté v dokonalých uniformách, které jsem do té doby neviděl. bílé košile, snad modré kalhoty, pistole v bílém koženém pouzdře. vypadali jako národní garda nebo co. nasadili čapky a jali se řidičku pokutovat.

já stál jako přibitej. sledoval jsem to a s bratrem jsme nedejchali.

potom si policista všiml, že tam jako blbeček stojim a civim na ně. přistoupil k mému okýnku a jal se tázat:

"můžete mi říct proč tady stojíte?"
"no...viděl jsem plácačku tak jsem zastavil.." (nic lepšího mě v tu chvíli nenapadlo).

policista mě obdařil vysvětlením, že ta plácačka platí pro auto, které je v tu chvíli za nimi. všichni byli mladí chlapi do třiceti let, vysocí, urostlí, jak podle šablony. využil jsem situace:

"a to děláte vždycky, že se za někym takhle honíte skrz vesnici a lepíte se mu na zadek?"
"no ale vy jste se mi na něj taky lepil." uzemnil mě policista.
"navíc - my pronásledujeme pachatele přestupku, my můžeme." uzemnil mě podruhé.
"aha..a můžete mi aspoň kouknout na zadek? mám promáčklej nárazník, tak jestli to neni na pokutu.."
"jo.. no žádný vostrý hrany tam nevidim, takže bychom to nepokutovali."

byl jsem spokojenej. ještě jsem zkusil nějak obhájit tu paní, která před tim osudnym úsekem jela uplně krásně, ale to neklaplo.

"nedá se nic dělat, my máme na radaru 72 km/h.."

a teď mi to došlo. ta jejich krasavice v červeným měla na masce takovou bradavici, začal jsem matně vzpomínat na pohled do zpětnýho zrcátka. radar. to mi mělo dojít hned.
je vidět, že policie dělá svou práci, i když si většinou vybere k pokutě slušnýho nebožáka, co někde nechtíc neukočíroval rychlost.  co se mi ale potvrdilo, a od té doby potvrzuje, že policisti jsou slušný lidi, kteří když vidí slušnýho člověka, jsou vstřícní, poradí a zbytečně neprudí, jak se o nich říká.
stavěli mě za minulý rok snad dvacetkrát a pokaždé to byli normální chlapi. příběh s lékárničkou si nechám na příště.

Autor: jakub dvořák | úterý 22.4.2008 14:28 | karma článku: 19,13 | přečteno: 1811x
  • Další články autora

jakub dvořák

Křesťanství v ČR nechceme

Protože když nechceme islám, neměli bychom zapomínat na vlastní minulost. Žejo, komunisti a inkvizitoři?

16.1.2015 v 21:12 | Karma: 16,69 | Přečteno: 2222x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

Zvýšení DPH Čechy na nákupy do ciziny nevyhnalo, tvrdí Kalousek

Kdo touží po hluboké ekonomické úvaze, tak to ani neotvírejte. Pouze mne zaujal jeden příspěvek...

11.7.2012 v 8:32 | Karma: 10,15 | Přečteno: 1221x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

Necháme se terorizovat??

Nesmyslné ekologické daně, ekoterorismus a papalášství nenažraných, sobeckých primitivů mě už dlouho štve, ale tohle je už na pováženou.

9.5.2011 v 8:10 | Karma: 35,92 | Přečteno: 2496x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

Jedinej, kdo šlápnul pořádně vedle, je idnes.cz

Jak si vůbec můžete dovolit házet vinu na někoho jinýho? Laskavě si přečtěte, co jste poslední dny psali, a uvědomte si, na základě čeho jste sesmolili takový kraviny.

22.4.2011 v 8:30 | Karma: 30,84 | Přečteno: 2831x | Diskuse| Ostatní

jakub dvořák

6A6 6666

Exkluzivní registrační značka, nebo jenom rudá závist, bledá tváři? Byl snad někdo znevýhodněn, když tuhle značku dostal synáček úřednice? O co byl připraven? Jakou přidanou hodnotu má "pěkná" kombinace čísel?

19.4.2011 v 8:30 | Karma: 17,43 | Přečteno: 2397x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3111x
jsem svobodný člověk. chci říkat, že svoboda je důležitá, avšak né na úkor svobody někoho jiného.