Test: Kočky by kupovaly Whiskas... a co Vy?

24. 04. 2008 9:22:53
Máte kočku, a nevíte, jaké suché žrádlo koupit? Rozhodujete se podle ceny nebo podle rady veterináře, který Vám stejně doporučí to, co sám prodává? Rozhodl jsem se otestovat několik druhů granulovaných pochoutek pro naše chlupatá pomazlení, abych získal vědomí toho, že dávám své kočce to nejlepší.

každý z nás zná ty televizní reklamy, kde se nás výrobce snaží přesvědčit, že naše kočka potřebuje právě to jeho žrádlo, protože je masité, obsahuje všechno důležité pro zdravý vývoj našich koček a pro jejich hebkou a lesklou srst, a to všechno v kuličkách, barevných polštářcích, nebo ve tvaru rybičky nebo myšky. jak úchvatné a krásné, až na to, že kočka na všechno tohle z vysoka kašle. kočka totiž nejí ani tak očima, jako spíš čumákem. co necejtí, nesežere. schválně zkuste kočce přelepit čumák izolepou a mávat jí před očima syrovou hovězí kejtou. podle mého názoru by se na Vás podívala, jestli jako jste uplně normální a zdraví, zívla by si a odkráčela pokračovat ve spánku.

k vyzkoušení krmiv mě vedla reklama, která běží v televizi právě teď, a to upoutávka na granule Whiskas, které se vyrábějí už x let, ale teď teprve je to to nejlepší krmivo, protože po x letech vývoje mají granule tvar polštářku. tento spot říká, že polštářek je na povrchu křupavý a uvnitř masitý. myslím, že kočce je veskrze ukradené, jestli je to křupavé, nebo masité, ale to je jedno. výrobce to moc dobře ví, nicméně kupuje to člověk a né kočka, takže je potřeba nalákat jeho. když jsem zavřel oči nad faktem, že polštářek je křupavej a masitej zároveň, vzal jsem jeden ten polštářek z misky naší Micky a jal se okusit, zda reklama nelže. LŽE, samozřejmě. a to mě dožralo. polštářek nebyl vůbec masitý, křupavý byl uplně celý a ještě chutnal jako moucha, když Vám vletí do pusy při jízdě na kole. jednoznačné klamání spotřebitele, a já pak klamu svojí kočku, když jí granule podávám a říkám jí, že je to uvnitř masitý. vůbec to neni masitý a kočka mě bude nenávidět a já sebe, protože jí, ač sám oklamán, klamu.

do tohoto testu jsem zařadil ty nejznámější značky krmiv plus jednu, kterou mi doporučil veterinář (a jejíž balení mi pak velice ochotně prodal, samozřejmě.) hodnotit budu podle několika základních kritérií: cena, obal, vůně, tvar jednoho sousta, chuť, vedlejší účinky a "jak vypadají tři hodiny po jídle."

1. Whiskas adult (již zmiňované polštářky)

za 32 Kč koupíte 300g balení (pro orientaci cca dvě porce snad pro kotě, spíš taková přesnídávka). na růžovém obalu, kromě spokojeného zpola kresleného ksichtu, Vás upoutá obrovský masitý polštářek a dole pak nápis "z WOLOWINA". volovina je to teda hroznýho kalibru. na zadní straně jsem se dočetl, že krmivo obsahuje "vitamín A pro bezvadný zrak", dále "přírodní tuky pro zářivou srst" (doufám, že moje kočka nebude zářit jako pouliční lampa) a nakonec "pitná voda musí být k dispozici" - no jistě, protože i nejotrlejší kočka, zvyklá na nejhnusnější krysy z nejhorších kanálů potřebuje vodu k tomu, aby tohle vůbec vstřebala. skladovat to prý mám na suchém a chladném místě. jistě, nehodlám riskovat, že se mi obsah balení, umístěný v zárodečných podmínkách, někam po svých rozuteče.
nyní ochutnávka. krmivo voní jako... jako kočičí krmivo, překvapivě. vysypal jsem krmivem misku. na pohled je krmivo opravdu vábné, krásně tvarované polštářky přímo svádějí neznalé oko ke konzumaci. pojedl jsem, lépeřečeno požral prvních pár polštářků...a mám dost. krmivo je i pro laika, jako jsem já, chutné. opravdu, chutná to dobře. přirovnal bych to k hodně slaným brambůrkám. polštářky křupou, nic masitého nikde není. po mechanickém otevření polštářku je vidět ona masitá vrstva, nicméně v křupavém vydání. kromě toho...v celé vysypané misce bylo těch polštářků osm. dobrej kauf. Mici, tohle už nežer.
zaznamenal jsem vedlejší účinky, a to naprosté opadnutí sexuálního apetitu, což u nekastrované kočky shledávám jako velmi užitečné. jakmile promluvím, moje přítelkyně si instinktivně zakrývá obličej utěrkou, a to i přesto, že celá kuchyně je zamořená smradem cibulky, která se zrovna škvaří na omastku. kočičí žrádlo cítím ještě další tři hodiny minimálně a vůně je to teda vytříbená.

na tomto krmivu mě tedy pozitivně překvapil jen jeho vzhled, který je kočce ukradený.

2. Purina Pro Plan kitten (doporučené a následně prodané veterinářem)

cena podle přítelkyně "asi čtyry stovky, prostě vo hodně levnější než ten royal canin". díky za informaci kolik stálo tříkilové balení tohoto krmiva miláčku. podle veterináře jedno z nejlepších krmiv má stříbrný obal s třemi malými fotošop-koťátky. na titulní straně tohoto hororu neshledávám slovo česky, pouze "extra care for growing kittens", takže pokud Vaše kočka pěstuje trávu, kupte jí to jako hnojivo. když otočím na zadní stranu pytle, najdu ve změti států české popisky. velmi stručné a velmi seriózní. vím přesně, z čeho je žrádlo složené a zdá se, že si s vývojem tohoto pokrmu někdo skutečně vyhrál. nikde nevidím žádnou senzaci, jako na Whiskasu, nikde žádné polštářky, zářící kočky nebo nápisy NOVINKA.
krmivo voní hrozně, nicméně voní kočce, a to je důležité. do misky napadala hromádka kuliček, takové hnědé křupavé antiperle. co se chuti týče, Whiskas je jednoznačně lepší, tohle krmivo mi nechutná nijak, nemá žádnou chuť a je suché, takže škrábe v krku. to, že to sem dováží Nestlé, po tom se nebudu pídit, jen doufám, že to nejsou stejný kuličky, který vídám na čokoládových tyčinkách. vedlejší účinky jsem nepozoroval, snad jen pocit žízně a opět trápení s dechem, kterému se jaksi vytratila svěžest - spíš jakobych celej den lízal podlahu v pavilónu žiraf.

3. Royal Canin kitten (všichni doporučovali jako nejlepší, i paní chovatelka, od které máme kocoura)

drahé krmivo. cenu neuvedu, takové číslo neumím napsat. strašně drahý, fakt. na internetu se dá pořídit celkem slušně, pár kilo za pár tisíc. v televizi jsem reklamu neviděl a není to k dostání uplně všude, jen v chovatelských potřebách. obal přibližně stejný, jako u krmiva Purina. krmivo má tvar kostiček, pěkné. největší překvapení mě u Royal Caninu čekalo v podobě chuti. sežral jsem už tři hrsti kostiček a dám si ještě, protože je to fakt dobrý. nedivím se, že mi u toho Micka sekunduje, protože tohle je bomba. jednoznačně veliké plus za chuť. jako vedlejší účinek dorazila žízeň. přecijen, kočičí žrádlo Vás vysuší. co mě ale dostalo bylo, že přítelkyně téměř nepostřehla, že jsem něco pozřel. můj dech překvapivě neztratil tolik na svěžesti, jako v případě Whiskasu a Puriny. ne že by to bylo jako zbouchat půlku pasty Colgate Herbal, to ne, ale na to, že jsem to měl místo večeře mi z úst páchlo jen velmi málo. celé tři hodiny po jídle mi bylo blaženě z pocitu plného žaludku. trochu naivně jsem zkoumal, zda se mi nezpevnily nehty nebo zda mi neopadalo obočí ještě po tom Whiskasu. ráno si to dám do mlíka.

konec testu, už do sebe nenacpu ani kuličku, ani kostičku, ani polštářek. jestli mám označit vítěze mého testu, je jím Royal Canin. tohle plnohodnotné, granulované a chutné krmivo dávám kočce s vědomím, že jí dávám dobré jídlo. a kočce chutná. kupovat budeme ale nadále krmivo Purina, protože já to jíst nebudu, kočce to chutná, takže jako kritérium pro koupi zvítězil poměr cena/kvalita. Purina je bezesporu kvalitní krmivo za relativně rozumnou cenu. měl jsem v úmyslu zařadit do testu ještě pochoutku Kitekat, ale už to neudělám, jelikož mě odradilo pouhé čuchnutí k obsahu balení, což je dáno tím, že jsem zcela nasycen všemi těmi minerály a vitamíny v masitých polštářcích a peřinkách. podle kočky na obalu soudím, že mi kočičí strava nesvědčí, mám asi halucinace.
vybírejte pečlivě, není nad ten pocit, když dáváte svému mazlíčkovi něco, o čem víte, že je to dobré.


Autor: Jakub Dvořák | čtvrtek 24.4.2008 9:22 | karma článku: 41.57 | přečteno: 31291x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Média

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma článku: 23.47 | Přečteno: 2259 | Diskuse

Jan Pavelec

ČT je hlásnou troubou pětikoalice

Je to zjevné ze způsobu vedení TV debat, z otázek, kterou jsou kladeny, z odpovědí, které jsou souhlasně rozvíjeny nebo naopak nesouhlasně ostrakizovány, a hlavně z témat, která jsou nastolována nebo naopak zcela ignorována.

9.3.2024 v 9:35 | Karma článku: 19.83 | Přečteno: 340 |

Jaroslav Herda

Do politiky často vstupují pohádky, někdy i drogy.

Když děti politiků experimentují s drogami, mohou nastat nečekané situace, však v tomto případě, v samém závěru příběhu, je droga jako příčina nedorozumění nakonec vyloučena. I nedorozumění.

4.3.2024 v 23:45 | Karma článku: 7.55 | Přečteno: 224 | Diskuse

Jiří Turner

Prima zprávy

Pamatuji, jak za bolševika byla média přehlídkou vítězství, úspěchů, pozitiv a jistot. Dnes jsou to katastrofy, neúspěchy, hrozby, varování, katastrofální vyhlídky a prognózy vyvolávající strach, nejistotu, zklamání a skepsi.

4.3.2024 v 14:27 | Karma článku: 30.37 | Přečteno: 788 | Diskuse

Rudolf Pekař

Jsou blogy mrtvým médiem?

Vítejte na mé první blogové stránce! Těším se na sdílení svých myšlenek, zkušeností a příběhů s vámi. Doufám, že vás můj blog inspiruje, pobaví a přinese vám nové poznání. Děkuji za vaši podporu a přízeň!

16.2.2024 v 14:09 | Karma článku: 11.34 | Přečteno: 239 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3110
jsem svobodný člověk. chci říkat, že svoboda je důležitá, avšak né na úkor svobody někoho jiného.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...